Kötelező biztosítás 2017

Gépjármű csak érvényes kötelező gépjármű felelősségbiztosítással, köznevén kötelező felelősség, rövid nevén KGFB-vel vehet részt a közúti forgalomban. Ellenőrizze és kösse meg kötelező biztosítását 2017. évre online!

Mennyibe kerül a kötelező biztosítás 2017-ben?

Nem mindegy mennyibe kerül a kötelező biztosítás 2017-ben sem. Az autósok többsége gondolja, mindegy melyik biztostónál köti meg a kötelező biztosítást, csak olcsó legyen, hiszen nem Ő maga kapja a kártérítést, hanem a károsult fél. A KGFB 2017 évi díja, többségében tükrözi a kárrendezés és a biztosító ügyviteli szolgáltatásának színvonalát is.

Ez az állítás egyáltalán nem igaz a közúti árufuvarozók 2017. évi KGFB díjaira, ugyanis itt elszabadultak az árak. A biztosítók egyik pillanatról a másikra több tízmilliós KGFB biztosítási ajánlatokat adtak a nemzetközi fuvarozók járműszerelvényeire. Egyes biztosítók nem azt mondják, hogy nem kötünk KGFB biztosítást, hanem olyan magas díjat kérnek 2017 évben a számukra nemkívánatos ügyfélkör kötelező biztosításért, hogy az ügyfél hanyatt homlok meneküljön egy másik biztosítóhoz. Kösse meg vagy ellenőrizze 2017. évi kötelező biztosítását online kalkulátorunkkal!

Legyen Ön magánszemély vagy vállalkozó, nézzük milyen problémái lehetnek, ha a gépjármű felelősségbiztosítását nem megfelelő biztosítónál köti meg.

2017 évben melyik a legjobb KGFB? Biztosító egyesület, vagy nemzetközi hátterű biztosító?

A biztosító egyesületek működésüknek megfelelően 2017 évben is a KGFB díjat tagdíjként szedik be. Amennyiben nem elegendő a beszedett KGFB díj a kifizetett kárra, a biztosító egyesület tagjai részére pótbefizetést írhat elő. Erre Magyarországon még nem volt példa, azonban ami késik, nem múlik. Így fordulhat elő, hogy egy olcsón megkötött biztosítás egyik pillanatról a másikra nagyon drága lesz. 2015 év végén nehéz helyzetbe került a legolcsóbb kötelező biztosítási díjakat kínáló KÖBE biztosító egyesület, mert az MNB felfüggesztette a működését.

A kötelező biztosítás díjfizetése és az adminisztráció

A közúti árufuvarozók kamionok kötelező biztosítása drága
A kamionok kötelező biztosítási díja durván emelkedett.

Nemzetközi háttérrel rendelkező „nagy” kötelező biztosítótól elvárható a korrekt ügyviteli háttér, a pontos adminisztráció. A KGFB kötvény, csekk és fedezetigazolás időbeni megküldése, továbbá a zöldkártya gyors kiadása is. Az ügyfelek többsége tévesen úgy gondolja, ha a kötelező biztosításról nem küld csekket a biztosító, vagy nem vonja le a bankszámláról a biztosítás díját, akkor az a biztosító baja, és ügyfélként nem foglalkozik vele.

A KGFB díjfizetés az ügyfél kötelessége

Na kérem, ez nem a biztosító, hanem az ügyfél baja! A KGFB szerződés aláírásakor az ügyfél a pontos díjfizetést vállalja, a biztosító pedig a biztosítási feltételek szerinti kárrendezést. Tehát a díjfizetés az ügyfél kötelessége, a kárkifizetés pedig a biztosító feladata.

Ha az ügyfél nem kap csekket, neki kell jeleznie a KGFB biztosítójának. Amennyiben a biztosító díjnemfizetés miatt törli a kötelező biztosítást, elveszik az évek alatt megszerzett kármentességi bónusz.

Kárrendezés a kötelező biztosítás alapján

A balesetben vétlen félnek, a másik autós által okozott károkat téríti meg a kötelező biztosítás. No ekkor derül ki, hogy melyik biztostót választotta a károkozó, és a kárrendezési folyamat során milyen szolgáltatást, valamint mekkora összegű baleseti kártérítést kap a vétlen autós. Bár az Európai Unióban megtörtént a jogharmonizáció, nemhogy az Unión belül, de még a magyar biztosítók kárrendezési gyakorlata is jócskán eltér egymástól. Ha relatív rövid idő alatt és magas baleseti kártérítést szeretne kapni – ami egyébként minden károsultnak jár(na) – keressen fel egy gépjármű kárrendezésre specializálódott szakértő céget. Oldalukon azt is elolvashatja, hogy az E.U. jogharmonizáció ellenére a kötelező biztosítás alapján magyarországi biztosítók által kifizetett autókárokra miért kap csak ötöd(!) akkora kártérítést egy hazai károsult, mint egy svájci E.U. polgár?(!)

A “céges autók” és a közúti fuvarozók, személyszállító vállalkozások kárrendezése is igen sajátos módon történik Magyarországon. A biztosítók a kötelező biztosítás alapján rendezett károk alapján a javítás időtartamára nem akarnak elmaradt hasznot fizetni a vállalkozónak, mondván van másik autója, használja azt amíg a sérült autót javíttatja. Nevetséges… Ki vesz azért autót “tartalékba”, ha összetöri egyszer valaki, majd elővegye és akkor azt használja? A másik “hungarikum”a kötelező biztosítás kárrendezése során az avultatás mértéke és módja, mely kifejezetten hátrányos a magán, vagy céges autókat üzemeltetők számára. Céges autó, vagy fuvarozó vállalkozás kárrendezése során NE is menjen a károkozó kötelező biztosítójába, mielőtt nem konzultált kártérítésben jártas szakértővel. Egy rosszul bejelentett és elindított kárügy akár milliós kártérítéstől foszthatja meg Önt, vagy fuvarozó vállalkozását.

A kötelező biztosítás fedezetlenségi díja 2017 évben

Személygépkocsik 2017. évi KGFB - kötelező felelősségbiztosítás fedezetlenségi díjai. A teljes és hivatalos lista a képre kattintva a MABISZ honlapján tekinthető meg.
Személygépkocsik 2017. évi KGFB – kötelező felelősségbiztosítási fedezetlenségi díjai. A teljes és hivatalos lista a képre kattintva a MABISZ honlapján tekinthető meg.

Kötelező felelősségbiztosítási díjjal nem fedezett napok után u.n. “fedezetlenségi pótdíjat” + 30% baleseti adót is kell fizetni, ami – ha nem figyel oda – igen borsos összeg is lehet.

A fedezetlenségi díjfizetés “csapdájába” sok használtautó vásárló is “belesétál”. Az autótulajdonosok többsége úgy gondolja, hogy ráér 15 napon belül átíratni az autót, és megkötni a KGFB-t, mert az eladó befizette a kötelező biztosítás díját. Ez bizony tévedés! Az eladó kötelező biztosítása az adás-vétellel megszűnik, a vevőnek pedig ekkor keletkezik biztosítási kötelezettsége. Tehát ha 14 napot vár egy 100 kW teljesítményű szgk átírásával és a KGFB biztosítás megkötésével, akkor 7.000.- Ft fedezetlenségi díjat + 30% biztosítási adót kell büntetésül befizetnie. Az igazi nagy baj akkor lehet, ha KGFB-vel már nem rendelkező jármű okoz kárt, ugyanis a nem biztosított jármű üzembentartójától követelhető az okozott kár megtérítése is.

Kötelező biztosítás 2017
5 (100%) 2 szavazat