Kötelező biztosítás 2017 – 2018

Gépjármű csak érvényes kötelező gépjármű felelősségbiztosítással, köznevén kötelező felelősség, rövid nevén KGFB-vel vehet részt a közúti forgalomban. Ellenőrizze és kösse meg kötelező biztosítását 2017 – 2018 évre online!

Mennyibe kerül a kötelező biztosítás 2017-2018 ban?

Nem mindegy mennyibe kerül a kötelező biztosítás 2017-2018-ban sem. Az autósok többsége gondolja, mindegy melyik biztostónál köti meg a kötelező biztosítást, csak olcsó legyen, hiszen nem Ő maga kapja a kártérítést, hanem a károsult fél. A KGFB 2017-2018 évi díja, többségében tükrözi a kárrendezés és a biztosító ügyviteli szolgáltatásának színvonalát is.

Ez az állítás egyáltalán nem igaz a közúti árufuvarozók 2017. évi KGFB díjaira, ugyanis itt elszabadultak az árak. A biztosítók egyik pillanatról a másikra több tízmilliós KGFB biztosítási ajánlatokat adtak a nemzetközi fuvarozók járműszerelvényeire. Egyes biztosítók nem azt mondják, hogy nem kötünk KGFB biztosítást, hanem olyan magas díjat kérnek 2017 évben a számukra nemkívánatos ügyfélkör kötelező biztosításért, hogy az ügyfél hanyatt homlok meneküljön egy másik biztosítóhoz. Kösse meg vagy ellenőrizze 2017-2018 évi kötelező biztosítását online kalkulátorunkkal!

Legyen Ön magánszemély vagy vállalkozó, nézzük milyen problémái lehetnek, ha a gépjármű felelősségbiztosítását nem megfelelő biztosítónál köti meg.

2017 – 2018 évben melyik a legjobb KGFB? Biztosító egyesület, vagy nemzetközi hátterű biztosító?

A biztosító egyesületek működésüknek megfelelően 2017 – 2018 évben is a KGFB díjat tagdíjként szedik be. Amennyiben nem elegendő a beszedett KGFB díj a kifizetett kárra, a biztosító egyesület tagjai részére pótbefizetést írhat elő. Erre Magyarországon még nem volt példa, azonban ami késik, nem múlik. Így fordulhat elő, hogy egy olcsón megkötött biztosítás egyik pillanatról a másikra nagyon drága lesz. 2015 év végén nehéz helyzetbe került a legolcsóbb kötelező biztosítási díjakat kínáló KÖBE biztosító egyesület, mert az MNB felfüggesztette a működését.

A kötelező biztosítás díjfizetése és az adminisztráció

A közúti árufuvarozók kamionok kötelező biztosítása drága
A kamionok kötelező biztosítási díja durván emelkedett.

Nemzetközi háttérrel rendelkező „nagy” kötelező biztosítótól elvárható a korrekt ügyviteli háttér, a pontos adminisztráció. A KGFB kötvény, csekk és fedezetigazolás időbeni megküldése, továbbá a zöldkártya gyors kiadása is. Az ügyfelek többsége tévesen úgy gondolja, ha a kötelező biztosításról nem küld csekket a biztosító, vagy nem vonja le a bankszámláról a biztosítás díját, akkor az a biztosító baja, és ügyfélként nem foglalkozik vele.

A KGFB díjfizetés az ügyfél kötelessége

Na kérem, ez nem a biztosító, hanem az ügyfél baja! A KGFB szerződés aláírásakor az ügyfél a pontos díjfizetést vállalja, a biztosító pedig a biztosítási feltételek szerinti kárrendezést. Tehát a díjfizetés az ügyfél kötelessége, a kárkifizetés pedig a biztosító feladata.

Ha az ügyfél nem kap csekket, neki kell jeleznie a KGFB biztosítójának. Amennyiben a biztosító díjnemfizetés miatt törli a kötelező biztosítást, elveszik az évek alatt megszerzett kármentességi bónusz.

Kárrendezés a kötelező biztosítás alapján

A balesetben vétlen félnek, a másik autós által okozott károkat téríti meg a kötelező biztosítás. No ekkor derül ki, hogy melyik biztostót választotta a károkozó, és a kárrendezési folyamat során milyen szolgáltatást, valamint mekkora összegű baleseti kártérítést kap a vétlen autós. Bár az Európai Unióban megtörtént a jogharmonizáció, nemhogy az Unión belül, de még a magyar biztosítók kárrendezési gyakorlata is jócskán eltér egymástól. Ha relatív rövid idő alatt és magas baleseti kártérítést szeretne kapni – ami egyébként minden károsultnak jár(na) – keressen fel egy gépjármű kárrendezésre specializálódott szakértő céget. Oldalukon azt is elolvashatja, hogy az E.U. jogharmonizáció ellenére a kötelező biztosítás alapján magyarországi biztosítók által kifizetett autókárokra miért kap csak ötöd(!) akkora kártérítést egy hazai károsult, mint egy svájci E.U. polgár?(!)

A “céges autók” és a közúti fuvarozók, személyszállító vállalkozások kárrendezése is igen sajátos módon történik Magyarországon. A biztosítók a kötelező biztosítás alapján rendezett károk alapján a javítás időtartamára nem akarnak elmaradt hasznot fizetni a vállalkozónak, mondván van másik autója, használja azt amíg a sérült autót javíttatja. Nevetséges… Ki vesz azért autót “tartalékba”, ha összetöri egyszer valaki, majd elővegye és akkor azt használja? A másik “hungarikum”a kötelező biztosítás kárrendezése során az avultatás mértéke és módja, mely kifejezetten hátrányos a magán, vagy céges autókat üzemeltetők számára. Céges autó, vagy fuvarozó vállalkozás kárrendezése során NE is menjen a károkozó kötelező biztosítójába, mielőtt nem konzultált kártérítésben jártas szakértővel. Egy rosszul bejelentett és elindított kárügy akár milliós kártérítéstől foszthatja meg Önt, vagy fuvarozó vállalkozását.

A kötelező biztosítás fedezetlenségi díja 2017 évben

Személygépkocsik 2017. évi KGFB - kötelező felelősségbiztosítás fedezetlenségi díjai. A teljes és hivatalos lista a képre kattintva a MABISZ honlapján tekinthető meg.
Személygépkocsik 2017. évi KGFB – kötelező felelősségbiztosítási fedezetlenségi díjai. A teljes és hivatalos lista a képre kattintva a MABISZ honlapján tekinthető meg.

Kötelező felelősségbiztosítási díjjal nem fedezett napok után u.n. “fedezetlenségi pótdíjat” + 30% baleseti adót is kell fizetni, ami – ha nem figyel oda – igen borsos összeg is lehet.

A fedezetlenségi díjfizetés “csapdájába” sok használtautó vásárló is “belesétál”. Az autótulajdonosok többsége úgy gondolja, hogy ráér 15 napon belül átíratni az autót, és megkötni a KGFB-t, mert az eladó befizette a kötelező biztosítás díját. Ez bizony tévedés! Az eladó kötelező biztosítása az adás-vétellel megszűnik, a vevőnek pedig ekkor keletkezik biztosítási kötelezettsége. Tehát ha 14 napot vár egy 100 kW teljesítményű szgk átírásával és a KGFB biztosítás megkötésével, akkor 7.000.- Ft fedezetlenségi díjat + 30% biztosítási adót kell büntetésül befizetnie. Az igazi nagy baj akkor lehet, ha KGFB-vel már nem rendelkező jármű okoz kárt, ugyanis a nem biztosított jármű üzembentartójától követelhető az okozott kár megtérítése is.

Kötelező biztosítás 2017 – 2018
5 (100%) 2 szavazat